'U.S' The Boston life

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

En svensk i sikte

Av Patrik Karlsson - 7 juli 2013 03:16

Värmen fortsätter att svepa in över Boston med tempraturer över 30 grader och luftfuktigheter som får en att svettas bara man öppnar dörren. Men vad gör det när man firar 4 July med USA´s största fyrverkeri föreställning.


4 July var allt jag förväntat mig, mycket folk, mycket glada människor och en massa poliser blandat med fyrverkerier, öl och mat. Att ta sig ner till Charles River var lättare sagt än gjort, så mycket folkt på ett och samma ställe har jag nog aldrig sett innan vilket var mäktigt.


Helgen har varit varm och lugn så jag tog tillfället i akt att hälsa på Louise som precis kommit till Boston för ett dopp i sjön och en bit mat i Concord. Det känns sjukt kul att ha en svensk här, även om jag råkar slänga till med en engelsk mening eller två i våra konversationer så tror jag att hon uppskattar det också.


Bara två ynka veckor kvar till jag får bråka med mina två aussies, äta skittles och ja just det gå i skola också. De där uppsattserna skriver tydligen inte sig själva.... one down, one to go.


Pumpar kroppen för fullt nu så man kan tatuera sig till hösten, vill ju ha en snygg duk när man ska måla.


617 Strong

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Karlsson - 18 maj 2014 07:13

                                                                            So far from NYC-Las Vegas ...

Av Patrik Karlsson - 18 maj 2014 03:31

Då har vi äntligen kört oss igenom bergen och öknen och anlänt i Las Vegas eller ja detta var ju igår. Efter att ha tillbringat en halv dag i Denver och stannat på ett ödsligt Inn någonstans i Utah anlände vi till Sin City igår kväll och fick se alla...

Av Patrik Karlsson - 14 maj 2014 05:45

Så nu har jag äntlingen gjort klart mitt år, eller ja ge och ta några dagar.   Äntlingen börjar resan jag har sett fram emot ett helt år! En resa som kommer ta mig och mina kompanjoner hela vägen från östkusten över hela usa till den soliga och v...

Av Patrik Karlsson - 9 december 2013 14:58

It's finaly snowing!! As i longed for this white beautiful stuff. It's not the perfect powder snow but at least it's white and "fluffy".  The hockey game was amazing, unfortunetly Pens lost in a tight game wich makes it 6-0 against Boston.   On...

Av Patrik Karlsson - 20 november 2013 19:06

Christmas is around the corner, the holiday of joy. I can't wait for it, longing for my family and it's gonna be amazing seeing everybody again.    Sitting on needles here waiting for my Boston-Penguins tickets who will arriving soon, need someth...

Länkar

Translation

Presentation


Here you will find out what I´m doing for the moment! And me? I´m a 24 year old social, training freak that for now will live in Boston as an au pair for three boys.

Omröstning

Vad skulle du sakna mest om du åkte till ett annat land?
 Svenska köttbullar
 Språket
 Svenskt godis
 Familjen
 Vänner
 Tryggheten

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards