'U.S' The Boston life

Alla inlägg under maj 2013

Av Patrik Karlsson - 24 maj 2013 02:42

Så dagarna rullar på rätt bra här borta, jag går upp bäddar barnens sängar, går ut och springer, äter lite frukost och börjar med dagens sysslor.


Har det ganska bra för jämnan. Inte för mycket att göra och schyssta arbetstider och barnen är för det mesta lugna.


Fruktansvärt dåligt väder räknas det bli i helgen vilket är trist om jag ska följa med till stugan. Lär bli mycket mat och dricka om inget annat, vilket kan vara trevligt. Lära känna familjen bättre och släkten och vänner.


Saknar min familj hemma och längtar tills dom kommer och hälsar på.


 

Av Patrik Karlsson - 20 maj 2013 00:37

Idag var det dags, första au pair mötet med våran LCC(local child cordinator) som var helt fantastisk. Vi hade ett litet möte på typ 20min om barn säkerhet i/omrking vatten, inte mer än sunt förnuft och lämna aldrig barnen ensamma.


Efter mötet fick de som ville åka med på en liten båttur på sjön med svanbåtar vilket var trevligt och gemytligt. Vacker omgivning i Boston Common, dit måste jag igen och ha pickninck eller bara en kopp kaffe och vandra omkring( strutt Nadia ;) ).


Gick med ett gäng tyska tjejer och åt middag på Vapiano, var hur gott som hellst.

Sen fick jag och min tour guide bege oss in mot stan där vi tittade på Samuel Adams statyn, gatu artister och jag fick skaffa mig min fina nya Patriots keps!!


Haft en härlig eftermiddag med sightseeing, T åkande och lite regn.

Heja SVERIGE och grattis till VM GULDET!!!!!!     



      my baby    Sam Adams     Cheers pub    Boston skyline från hamnen

Av Patrik Karlsson - 18 maj 2013 17:52

Så det har varit en hektisk vecka helt klart. Mycket nytt, mycket känslor och mycket förvirring. Har inte vant mig riktigt än så jag hoppas att det kommer kännas bättre om ett tag. Har fått leka mycket och känna sig som ett barn igen, det är kul.


Men jag har fantastiska vänner och familj som stöttar mig och det tackar jag för Big Time!!


Hörde precis att Sverige tagit sig till Final i VM och det är fantastiskt. Hoppas vi möter USA imorgon och att vi piskar dom så man kan vara lite extra kaxig här borta.


Har börjat planera Canada resa med flickan och kompisar, eller ja vi har pratat om det ialla fall. Känns ensamt utan min lilla Aussie. Snart får jag förhoppningsvis träffa henne igen.


Nu ut och springa för att jag inte kunde vara med på Göteborgsvarvet.

       

Av Patrik Karlsson - 11 maj 2013 23:15

Kom till Au pair skolan natten mellan söndag och måndag. Utan att ha sovit en minut på planet går jag och lägger mig direkt när jag får mitt rum. Men det blev inte så många timmars sömn på den stenhårda kalla madrassen dom kallade säng, jag räknade till 4h sömn på 48h så jag var nog inte den piggaste killen i skolan. Men det rullade på och jag träffade många härliga vänner och vi hade något sjukt kul ihop.


Åkte till NY och utforskade staden, såg Time Square och Victorias secret butiken men även frihetsgudinnan, applestore, central park, rockefeller center och empire state building. Det var magiskt.


Igår var det dags att träffa familjen för första gången, fick inte chansen att prata med dem så mycket då de hade ett event på kvällen och idag så har de åkt på en liten weekend. Men hela familjen verkar härlig och barnen fantastiska. Lär få fullt upp!!

Av Patrik Karlsson - 2 maj 2013 16:51

 


Man kan tydligen inte få nog med att göra narr av mig och mina minspel.

Men tack min kära syster för att du tar dig tid att klippa ihop all skit jag har gjort och sätta det på ett och samma ställe. Tycker om dig också!!  

Länkar

Translation

Presentation


Here you will find out what I´m doing for the moment! And me? I´m a 24 year old social, training freak that for now will live in Boston as an au pair for three boys.

Omröstning

Vad skulle du sakna mest om du åkte till ett annat land?
 Svenska köttbullar
 Språket
 Svenskt godis
 Familjen
 Vänner
 Tryggheten

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards