'U.S' The Boston life

Alla inlägg under juli 2013

Av Patrik Karlsson - 24 juli 2013 05:12

  Centeniell Hall  Swedish bloke    Aussie and Irish

 The Aussie gang   Beer pong championship

   I come from a land down under   Albany, NY

Av Patrik Karlsson - 24 juli 2013 05:04

Due to the number of english talking persons I know I will now have to write my blog in english(well this will be interesting)


Last weekend was the weekend when I packed the car and drove all the way up to beautiful Albany NY for my au pair weekend course. One of the best frickin weekends so far. I met some amazing wonderful persons, a bit odd but that just made me feel like home.


The classes were amazing, got to learn some sign language which was the absolutly best class.


And as always when you go to Collage(according to american pie) there are beer, pong and beer pong so we decided to play some. Me, french, check and the aussies and of course Irish played on and got the beer flowing. 


One of the best weekends and it was with a sad heart i packed the car again and drove back to Boston with french and check in the car.


617 Strong



Av Patrik Karlsson - 15 juli 2013 15:47

Efter en lång och kvav vecka var det dags för en lång och kvav dag inne i Boston med den nya svenska au pairen Louise. Var ju tvungen att visa henne runt lite. Som den tour guide man är tog jag henne till Victoria Secret's, Converse affären och Cheesecake factory. 


Pengarna flödade och kilometrarna rullade förbi när vi gick gata upp och gata ner bärandes på våra kassar och påsar fyllda med kläder och dylikt. 


Var en otroligt fin dag i Boston igår, solen sken och värmen låg på runt 30 grader. Outside the box festivalen började dra igång och folket flockades i Boston Common. 


Mest nöjd med gårdagens skörd är jag nog över min nya fickplunta. Med texten " I don't get drunk I get awesome "


Var inne i jul shoppen och tittade runt lite, Mamma kommer vara fast där i timmar och hittade en restaurang där jag är ganska säker Pappa vill äta. Whiskey's var det väl valda namnet.


Ynka fem dagar kvar till jag äntligen ska träffa Nadia och Rheanna igen och leva jävel. Hoppas Albany är redo för oss.



En glad Louise utanför Victoria's Secret


 

Boston Christmas shop

 

Whiskey's restaurang, får kolla upp den

    Genomskinliga skyskrapan??




 


617 Strong

Av Patrik Karlsson - 7 juli 2013 03:16

Värmen fortsätter att svepa in över Boston med tempraturer över 30 grader och luftfuktigheter som får en att svettas bara man öppnar dörren. Men vad gör det när man firar 4 July med USA´s största fyrverkeri föreställning.


4 July var allt jag förväntat mig, mycket folk, mycket glada människor och en massa poliser blandat med fyrverkerier, öl och mat. Att ta sig ner till Charles River var lättare sagt än gjort, så mycket folkt på ett och samma ställe har jag nog aldrig sett innan vilket var mäktigt.


Helgen har varit varm och lugn så jag tog tillfället i akt att hälsa på Louise som precis kommit till Boston för ett dopp i sjön och en bit mat i Concord. Det känns sjukt kul att ha en svensk här, även om jag råkar slänga till med en engelsk mening eller två i våra konversationer så tror jag att hon uppskattar det också.


Bara två ynka veckor kvar till jag får bråka med mina två aussies, äta skittles och ja just det gå i skola också. De där uppsattserna skriver tydligen inte sig själva.... one down, one to go.


Pumpar kroppen för fullt nu så man kan tatuera sig till hösten, vill ju ha en snygg duk när man ska måla.


617 Strong

Länkar

Translation

Presentation


Here you will find out what I´m doing for the moment! And me? I´m a 24 year old social, training freak that for now will live in Boston as an au pair for three boys.

Omröstning

Vad skulle du sakna mest om du åkte till ett annat land?
 Svenska köttbullar
 Språket
 Svenskt godis
 Familjen
 Vänner
 Tryggheten

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards